Fejlfinding af Smart Lock Terrassedør (Bluetooth Model Access og Security)
Til iOS brugere, anvend Secuyou Smart Lock app fra App Store (ikke Secuyou v2.2)
A) Låsen er forbundet til appen (grøn / connected) men UNLOCK knappen på låsen virker ikke og hængelås ikonet i appen virker heller ikke.
1. Tryk "Locks".
2. Tryk på aktuel lås / >
3. Sæt "Handle Sensor" off.
Husk at du skal have min. FW 4 på låsen for at "Handle Sensor" virker. (hvis du ikke har det, så se pkt. D)
Hvis det ikke løser problemet med "Handel Sensor off" skal du nulstille låsen, se pkt. B her.
B) Nulstilling af lås.
1. Slet lås i appén på alle smart phones. Se app guide her
2. Tryk på "PRG" knappen på låsen i over 5 sekunder (tæl langsomt til 7).
3. Herefter vil LED blinke grøn og låsen er nulstillet (se trin 6).
4. Hvis det ikke har lykkes dig, at låse låsen op vil LED blinke rød i 30 minutter.
5. Herefter vil LED blinke grøn/rød og låsen er nulstillet.
6. Når låsen er nulstillet SKAL du teste UNLOCK knappen til at låse op og låse, uden at være forbundet til en Smartphone.
7. Geninstaller herefter låsen i din app.
Bemærk:
Pkt. 4. årsagen til de 30 minutter timeout er at en evt. tyv ikke skal kunne nulstille låsen i låst stadie og åbne døren.
Pkt. 5. hvis du er i tvivl om låsen er nulstillet så kan du ta et batteri ud og indsætte igen. Begge LED vil blinke hvis låsen er nulstillet.
Oplever du stadig problem med oplåsning se pkt. F.
C) Lampe på låsen blinker rødt og appen er ikke forbundet til låsen (rød / disconnected)
1. Årsagen er at en enhed forsøger, eller har forsøgt at få kontakt til låsen, men med forkert kode.
2. Slet lås i appén på alle smart phones. Se app guide her
3. Tag et batteri ud af låsen og isæt igen.
4. Add lock igen med den rigtige kode på alle smart phones.
D) Opdatering af Firmware (software på låsen)
Det er vigtigt at man opdaterer låsen med seneste firmware. iOS/Apple er senest 8.0 og via Android 6.0, se hvordan her.
1. Tag venstre batteri ud.
2. Hold PRG knap inde (brug din finger/ikke værktøj) mens du sætter batteri i igen - nu lyser grøn LED konstant.
3. Tryk "Locks".
4. Tryk på aktuel lås som skal opdateres, og tryk >
5. Vælg box med pil, øv. til højre. Se app guide her
(Android menu øv. venstre)
6. Tryk "upload"
E) Oplever du stadig problemer, så send data på din lås til os.
1. Tryk "Locks".
2. Tryk på aktuel lås og tryk >
3. Tryk på Share data / sign in with Apple
4. Når du har sendt data så skriv til os og opgiv navnet på din dør. info@secuyou.dk eller via chatten.
F) Vi har ved udviklingen af Secuyou Smart Lock gjort det muligt selv at reparere produktet.
Oplever du at din lås ikke låser og låser op når den er nulstillet, kan du nemt selv løse problemet. Det tar ca. 5 minutter. Se motor fix vejledning tryk her
Så har du et problem med din lås, som skyldes en defekt del, kan du nemt selv udskifte delen. Det tar ca. 10-15 minutter at skille og samle produktet igen. Se samlevejledning tryk her